Zespół / zbiór

Zespół / zbiór

Powiązania pomiędzy materiałami archiwalnymi mogą nastąpić wskutek ich wytworzenia i zgromadzenia w jednym urzędzie (instytucji) lub osobę prywatną, albo wskutek zgromadzenia dokumentów na podstawie odrębnie ustalanych kryteriów.

Charakterystyka zespołu (zbioru) archiwalnego
Nazwa zespołu (zbioru) archiwalnego

Spuścizna Karola Kleszczyńskiego (1917-1996)

Przyporządkowanie w archiwum Instytutu
Dział archiwum
Archiwa osobiste i kolekcje
Daty dokumentów w zespole (zbiorze) archiwalnym
Anteriora
1892
Data początkowa
1861
Data końcowa
1996
Informacje o zespole (zbiorze) archiwalnym
Dzieje ustrojowe aktotwórcy

Karol Kleszczyński - dziennikarz, działacz społeczno-polityczny.

Charakterystyka archiwalna zespołu (zbioru) archiwalnego
Dzieje zespołu (zbioru) archiwalnego

Oryginalne materiały archiwalne zespołu (zbioru) akt "Spuścizna Karola Kleszczyńskiego (1917-1996) z lat 1861-1996" przechowywane są w Papieskim Instytucie Studiów Kościelnych w Rzymie (Pontificum Institutum Studiorum Ecclesiasticorum). Na podstawie zawartej umowy o współpracy IPN pozyskał kopie cyfrowe materiałów archiwalnych.

Charakterystyka zawartości zespołu (zbioru) archiwalnego

Inwentarz zespołu (zbioru) akt "Spuścizna Karola Kleszczyńskiego (1917-1996) z lat 1861-1996" sporządzony został w 2016 r. przez dr Lidię Potykanowicz-Sudę i Mariolę Szaleniec.

Informacje techniczne o zespole (zbiorze) archiwalnym
Język akt
j. polski, j. włoski
Warunki decydujące o udostępnianiu
Warunki udostępniania
Na podstawie zawartej umowy o współpracy z 4 kwietnia 2016 roku: IPN ma prawo do prezentowania przekazanych przez PISK kopii dokumentów na swoich stronach internetowych oraz do ich udostępniania na zasadach określonych przepisami ustawy o Instytucie Pamięci Narodowej, z zachowaniem zasady każdorazowego informowania o miejscu przechowywania ich oryginałów (Art. III ust. 11 umowy). Inne osoby, które uzyskają dostęp do materiałów archiwalnych powinny zostać poinformowane, że wykorzystanie dokumentów w celach komercyjnych wymaga pisemnej zgody właściciela oryginałów, który ma również prawo do pobrania opłaty licencyjnej z tego tytułu (Art. IV ust. 2).