akta, w których gromadzono dokumentację dotyczącą pozyskania i przebiegu współpracy z TW. Przy rejestracji TW jednostka pionu „C” wydawała jednostce SB prowadzącej współpracownika ostemplowane i oznaczone numerem rejestracyjnym okładki teczki personalnej i teczek pracy. Teczka personalna TW prowadzona była na formularzu wzoru EO-18. W skład EO-18 wchodziły okładki teczki oraz formularze: kwestionariusz TW, wykaz osób, które zapoznały się z materiałami, arkusz kontroli TW, arkusz wypłat i świadczeń na rzecz TW. Okładki teczki personalnej były oznaczone nadrukiem „Teczka personalna” oraz rubrykami na wpisy wskazujące kategorię współpracy, pseudonim, numer ewidencyjny, daty rozpoczęcia i zakończenia sprawy (teczki), a także tabelą na adnotacje czynione przy archiwizacji teczki – numer archiwalny, kategoria akt (kategoria materiałów archiwalnych). Kwestionariusz TW zawierał szczegółowe dane personalne współpracownika, informacje nt. opracowania KTW, plan werbunku, raport z werbunku, postanowienie o zamknięciu współpracy lub przekazania TW do innej jednostki. Formularz kwestionariusza zawierał miejsce na fotografię TW oraz numer rejestracyjny, dalej następowały cztery części: personalia, uzasadnienie pozyskania do współpracy, rezultat pozyskania, postanowienie o okresowym zawieszeniu, przekazaniu lub okresowym rozwiązaniu współpracy. Część I (personalia) była wypełniana na etapie przygotowywania werbunku (KTW) i zawierała rubryki: nazwisko, imię, imiona rodziców (także nazwisko panieńskie matki), data urodzenia, miejsce urodzenia, narodowość, obywatelstwo, rysopis (wzrost, kolor oczu, włosy, znaki szczególne), zawód wyuczony i wykonywany, wykształcenie specjalne, służba wojskowa (kategoria, specjalność wojskowa, stopień wojskowy), nr dowodu tożsamości i organ, który go wydał, miejsce pracy (zajmowane stanowisko, telefon służbowy), poprzednie miejsca pracy i zajmowane stanowiska (tabela z kolumnami: liczba porządkowa, czasokres pracy, nazwa zakładu pracy, zajmowane stanowisko), adres zamieszkania i numer telefonu, poprzednie miejsce zamieszkania (tabela z 3 kolumnami: liczba porządkowa, czasokres zamieszkania, adres), stan rodzinny, miejsce pracy współmałżonka, dzieci (imiona i daty urodzenia), bliższa rodzina zamieszkała w kraju (tabela z czterema kolumnami: stopień pokrewieństwa, nazwisko i imię, miejsce zamieszkania, miejsce pracy), bliższa rodzina zamieszkała za granicą (tabela identyczna jak w poprzedniej pozycji), działalność w organizacjach politycznych, społecznych, kulturalnych i religijnych (w przeszłości, obecnie), pobyt za granicą, znajomość języków obcych, zainteresowania osobiste, walory osobiste i cechy ujemne (np. prezencja, sposób bycia, łatwość w nawiązywaniu kontaktów, skłonność do nadużywania alkoholu, trudności w formułowaniu spostrzeżeń na piśmie), czy kandydat był opracowywany bądź rozpracowywany [tj. czy był objęty opracowaniem jako KTW lub czy był inwigilowany], czy i kiedy współpracowała z organami wywiadu lub kontrwywiadu (naszymi [tj. SB] lub obcymi], karalność (art. kodeksu karnego, wyrok, numer akt sądowych), wyniki sprawdzeń w Biurze (Wydziale) „C”, ocena osobistego zetknięcia się z kandydatem do pozyskania. Część II (uzasadnienie pozyskania do współpracy) zawierała formułę „po przeanalizowaniu informacji w części I – postanowiłem pozyskać do współpracy wytypowanego kandydata”, po której następowały rubryki: cel pozyskania, operacyjne możliwości kandydata, motywy pozyskania, sposób realizacji pozyskania, stopień, imię i nazwisko oraz podpis funkcjonariusza, uwagi podpis i pieczęć zatwierdzającego [werbunek] (najczęściej naczelnika wydziału). Część III (rezultat pozyskania) zawierała formułę „W dniu … w … (miejsce), przeprowadziłem rozmowę werbunkową z wytypowanym kandydatem w wyniku której:”, po której następowały rubryki: Potwierdziłem cel pozyskania do współpracy (podać krótko rezultat), uzyskałem w trakcie rozmowy następujące informacje, forma zaangażowania do współpracy (zobowiązanie, pseudonim), omówiono z tajnym współpracownikiem sposób nagłego nawiązania kontaktu, który jest następujący, krótko opisać omówione z tajnym współpracownikiem warunki współpracy, wymienić LK na którym będą odbywane spotkania; po ww. punktach następowała formuła „biorąc powyższe pod uwagę, proszę o zatwierdzenie ww. jako tajnego współpracownika i zarejestrowanie go w ewidencji [operacyjnej]” i miejsce na podpis funkcjonariusza SB, dalej następowała formuła „Po zapoznaniu z całością materiału (po odbyciu kontrolnego spotkania [ta część nie była obligatoryjna]) pozyskanie do współpracy zatwierdzam” i miejsce na podpis i pieczęć przełożonego; część II zamykała rubryka: w przypadku nie pozyskania podać w tym punkcie przyczyny, dla których pozyskanie nie doszło do skutku. Część IV (postanowienie o okresowym zawieszeniu, przekazaniu lub rozwiązaniu współpracy) zawierała rubryki: pseudonim TW, numer ewidencji [tj. numer rejestracyjny], powód zawieszenia, przekazania lub rozwiązania współpracy, formułę „w związku z powyższym postanowiono” (poprzedzającą rubrykę, w której zwykle wskazywano decyzję o przekazaniu sprawy do innej jednostki bądź o archiwizacji, zastrzeżeniu dostępu do materiałów itd.) z miejscem na stopień, imię, nazwisko i podpis funkcjonariusza prowadzącego współpracownika, formułę „zgadzam się na zawieszenie, przekazanie, rozwiązanie współpracy” z miejscem na podpis i pieczęć przełożonego; część IV zamykała rubryka na zapisy Biura (Wydziału) „C”, w której zwykle umieszczano informację o numerze archiwalnym akt. Arkusz kontroli osobowego źródła informacji zawierał tabelę z dwiema kolumnami: podać krótko, kto i kiedy kontrolował oraz sprecyzować wnioski z kontroli, uwagi. Arkusz wypłat i świadczeń na rzecz osobowego źródła informacji zawierał tabelę z 3 kolumnami: wynagrodzenie, zwrot kosztów (związanych z wykonaniem polecenia), kto i kiedy wypłacił. W arkuszu wypłat i świadczeń umieszczano również zapisy o wręczonych współpracownikowi prezentach (najczęściej były to alkohole, słodycze, artykuły żywnościowe, również kwiaty, książki i inn.) W teczce personalnej TW oprócz ww. formularzy składano: zobowiązanie do współpracy, materiały operacyjne dotyczące KTW/TW, w tym szczególnie doniesienia innych TW dot. osoby współpracownika, wyciągi bądź kopie dokumentów uzyskanych w trakcie niejawnej kwerendy w aktach paszportowych, aktach dotyczących wystawienia dowodów tożsamości, aktach pracowniczych bądź studenckich TW, charakterystyki osoby TW, pokwitowania wypłat wynagrodzeń lub otrzymania podarunków przez TW, ewentualnie dokumenty o charakterze kompromitującym lub obciążającym osobę TW. Teczka personalna TW w czasie współpracy była przechowywana przez zwierzchnika jego oficera prowadzącego, po wyeliminowaniu TW z sieci agenturalnej była archiwizowana w Biurze „C” MSW wzgl. Wydziale „C” właściwej jednostki terenowej SB i rejestrowana w dzienniku archiwalnym o sygnaturze I. Teczki personalne TW oznaczano numerem rejestracyjnym, nadto z reguły pseudonimem TW, w niektórych przypadkach także jego nazwiskiem, po zarchiwizowaniu nanoszono na okładki teczki również numer archiwalny, kategorię materiałów archiwalnych i ewentualną informację o zastrzeżeniu udostępniania materiałów przez jednostkę zdającą akta do archiwum. Teczkę personalną TW zawsze oznaczano gryfem najwyższej tajności („ściśle tajne”, „tajne specjalnego znaczenia”). Zarchiwizowaną teczkę personalną łączono w jeden poszyt lub teczkę z teczką pracy TW, bądź traktowano jako tom pierwszy archiwalnych materiałów agenturalnych. Na mocy Porozumienia 1981, akta personalne tych TW, którzy zostali powołani do służby wojskowej, wstąpili do zawodowej służby wojskowej, zostali przyjęci na studia w uczelniach wojskowych, względnie podjęli pracę w instytucjach wojskowych jako pracownicy cywilni wojska, mogły zostać (z wyjątkiem akt zastrzeżonych przez jednostki operacyjne SB; zastrzeżenie) przekazane (za pośrednictwem odpowiedniej jednostki pionu „C” i Zarządu V Szefostwa WSW) do dyspozycji WSW, w celu podjęcia z TW współpracy („podjęcia na kontakt”) przez zainteresowaną jednostkę operacyjną WSW.